Eventyrstund og maling.
(Ikke ferdig)
(Ikke ferdig)
Antall barn | 10 barn |
Antall voksne | 1 voksen (og observatør). |
Alder | 5 år |
Kjønnsfordeling | |
Mål | Legge til rette for å stimulere fantasi og assosiasjon. |
Tid | Ca. 30 min. |
Hva | Eventyrstund med eventyret “Snøjenta” og maling om eventyret etterpå. |
Hvordan | Først forteller jeg at barna skal høre godt etter og prøve å se eventyret for seg siden vi skal male om eventyret etterpå. Så sitter vi i en ring på gulvet mens jeg leser. Når jeg har lest ferdig, har jeg allerede gjort klart maleutstyr og vi starter da å male. |
Hvorfor | Jeg gjør dette for at barna skal få uttrykt tanker og assosiasjonene de får når jeg leser eventyret. Og for at de senere kan få bilder i hode når andre leser for dem eller de leser selv (at de lærer det). Fantasien er viktig for barn og dette er med på å lære dem å bli mer kreative. |
Hvem er ansvarlig | Det er jeg som har ansvar for hele aktiviteten. |
Utstyr | Vi trenger maleutstyr (pensler, maling, glass med vann i, frakker), blått papir, |
Dette ser ut til å være gjennomførbart. Ser frem til å lese hvordan aktiviteten din gikk og hva du lærte og erfarte.
SvarSlett